کافی نتی کامل برای تمام مردم ایران زمین.پشتیبانی: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 10 شب. از طریق تلگرام پاسخگو هستیم. در صورت نیاز تماس بگیرید: 09363751972
تایپ ترجمه پاورپوینت سفارشات ربات جستجوگر

اطلاعیه فروشگاه

به سایت گوگل فایل ناب خوش آمدید. مدیریت سایت با شماره 09363751972 از 8 صبح تا 10 شب پاسخگوی شما عزیزان است. به دلیل دسترسی نداشتن به صاحبان برخی از فایل ها، در صورتی که صاحب یک فایل یا فایل هایی از این فروشگاه هستید و از اینکه فایلتان در این سایت قرار دارد، ناراضی هستید، عنوان فایل را به شماره فوق، ارسال کنید تا در اسرع وقت، فایل مورد نظرتان حذف شود. چنانچه فایلی را خریداری کردید و از آن رضایت نداشتید، اطلاع دهید تا همان لحظه وجهتان برگشت داده شود. با تشکر

گزارش کارآموزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي

گزارش کارآموزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي

دانلود گزارش کارآموزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي 

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 85

 

 

 

 

 

تاريخچه

در سال 1356 مجوز تاسيس نمايندگي فرهنگ و هنر به شهرستان خمين داده مي شود و در محل کتابخانه عمومي شهرستان واقع در ميدان مدرس آغاز به کار مي کند. در سال 1368 نمايندگي تبديل به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مي شود و پس از چند مورد جابجايي در ساختمان هاي استيجاري واقع در ميدان مدرس، خيابان امام، ميدان عاشورا، خيابان آيت الله سعيدي در سال 1372 با تاسيس کتابخانه عمومي شهيد بهشتي واقع در پارک شهيد بهشتي به آنجا نقل مکان مي کند. و تا سال 1381 با تاسيس مجتمع فرهنگي و هنري کوثر واقع در بلوار بهشتي کوي قائم جنب پارک مجتمع اداري در آنجا استقرار مي يابد و هم اکنون در همين مکان مستقر مي باشد.

اهداف و وظايف

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با هدف ايجاد محيط مساعد براي اشاعه ارزشهاي اسلامي و رشد فضايل اخلاقي بر اساس ايمان و تقوا و مبارزه با کليه مظاهر فساد و تباهي و نفوذ فرهنگي اجانب و بالا بردن سطح آگاهيهاي عمومي در همه زمينه هاي فرهنگي و هنري و احياء و معرفي فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامي و نيز ميراث تمدن اسلامي و اقدام در جهت شناساندن پيشرفت هاي جمهوري اسلامي به جهانيان و برقراري روابط برادرانه و گسترش مبادله فرهنگي بر اساس معيارهاي اسلام با همه مسلمانان و مستضعفان جهان در واقع به مثابه مهم ترين تشکيلات دولت جمهوري اسلامي در عرصه فعاليت هاي فرهنگي و به طور کلي حيات معنوي جامعه ايران در دوران حساس شکوفايي و بالندگي ارزشها و تعاليم اسلامي است. مروري بر وظايف اساسي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز بر رسالت عظيم اين نهاد دولتي در تعيين سياست هاي فرهنگي و هنري و ارشادي مهر تاييد مي نهد و نشان مي دهد که برنامه ها و فعاليتهاي اين وزارتخانه با تاثير گسترده  و عميقي که به طور مستقيم و يا غير مستقيم در حيات معنوي جامعه بر جا مي گذارد تا چه حد فراگير و بنابراين مستلزم دقت و تامل کافي است.

براي آشنايي بيشتر با وظايف و فعاليت هاي فرهنگ و ارشاد اسلامي و آگاهي از جهت حرکت کلي اين نهاد اهم وظايف آن را از نظر مي گذرانيم.

- کوشش در شناساندن انقلاب اسلامي و رشد آگاهيها و هنر و فرهنگ اسلامي مردم منطقه از طريق کمک به ايجاد و توسعه کتابخانه ها و مراکز و انجمن هاي هنري و فيلمسازي و برگزاري اجتماعات، نمايشگاه ها و نمايش فيلمهاي فرهنگي و مستند و آموزشي.

- ايجاد هماهنگي و نظارت بر اجراي طرحها و برنامه هاي فرهنگي و انتشاراتي و تبليغاتي در حوزه فعاليت اداره.

- فراهم آوردن امکانات لازم جهت رشد و شکوفايي استعدادهاي هنري و اجراي مسابقات و جشنواره ها برابر خط مشي ها و دستورالعملهاي ابلاغي از مرکز استان.

- نظارت بر حفظ و نگهداري آثار و بناهاي تاريخي و رسيدگي به امور باستان شناسي و تشکيل شوراي حفاظت در صورت وجود ابنيه تاريخي در حوزه واحد.

- نظارت بر امور مربوط به ايرانگردي و جهانگردي در سطح شهرستان.

- نظارت بر امر جمع آوري آمار و اطلاعات و ارسال گزارشات لازم به اداره کل.

- تهيه و تنظيم بودجه واحد تحت سرپرستي ..

- انجام کليه امور اداري و مالي واحد تحت سرپرستي با توجه به قوانين و مقررات و اختيارات تفويض شده.

- نظارت بر حسن اجراي وظايف محوله توسط عوامل تحت نظارت.

- انجام ساير امور محوله از سوي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان.

وضعيت نيروي انساني

بر اساس چارت مصوب سازماني براي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خمين 8 پست سازماني پيش بيني شده است. و در حال حاضر فقط پست رئيس اداره، کارشناس فرهنگي و مطبوعات و متصدي امور دفتري و بايگاني  فعال مي باشد و مابقي پست ها بلاتصدي هستند. در سال 1386 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مرکزي چارت جديدي را به وزارت متبوع پيشنهاد کرده است که عبارتند از : رئيس، معاون و مسئول امور عمومي، حسابدار و جمعدار، متصدي امور دفتري و بايگاني، کارشناس امور فرهنگي، کارشناس امور هنري، کارشناس امور سينمايي و سمعي و بصري، کارشناس امور مطبوعاتي و تبليغاتي، کارشناس موسيقي، کارشناس امور پژوهش، کاردان روابط عمومي و نگهبان.

امور اداري

با توجه به نقش مهمي که اسناد و مدارک براي حفظ حيات فرهنگي، علمي، تاريخي جامعه دارند اهميت مديريت اسناد ، مدارک و بايگاني تا حدود زيادي مشخص مي گردد. بدون ترديد در هر سازمان نگهداري و بهره برداري از اسناد و مدارک بسته به استقرار نظام صحيح و تنظيم اسناد بويژه اجراي دقيق آن دارد. واحد امور اداري توسط يک نفر پرسنل زن با 13 سال سابقه و يک دوره آموزش کوتاه مدت امور اداري با مدرک کارداني کتابداري اداره مي شود. و مسئوليت تايپ، ثبت و بايگاني مکاتبات را به عهده دارد.

جمعدار و امين اموال

با توجه به کمبود نيروي انساني يک نفر پرسنل مرد از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان محلات به صورت پاره وقت با ابلاغ انشايي مسئوليت جمعداري و امين اموال را به عهده دارد. و کار ثبت و ضبط اموال اداري را انجام مي دهد.

کميسيون پژوهشي

کميسيون پژوهشي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خمين به عنوان زير مجموعه شوراي پژوهشي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مرکزي، ايجاد انگيزه، تدبير، تامل و پژوهش را در ابعاد مختلف فرهنگي در برنامه هاي خود مورد توجه دارد.

اين کميسيون با ترکيبي از مسئول محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان رياست کميسيون و 1 نفر مشاور پژوهشي و 1 نفر دبير کميسيون و 4 نفر کارشناس تحقيقات با اهداف زير تشکيل گرديده است:

  1. شناخت امکانات، قابليت ها، تنگناها و تحليل وضع شرايط فرهنگي به منظور حل مسائل و مشکلات و بهره برداري از آن در برنامه ريزيهاي توسعه فرهنگي، اجتماعي.
  2. سازماندهي، هدايت و هماهنگي امور پژوهشي و حمايت از پژوهشگران در چهارچوب وظايف و نيازهاي پژوهشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي.
  3. اعتلاي پژوهش هاي فرهنگي، هنري و تعميم فرهنگ پژوهش در شهرستان خمين.
  4. کاربردي کردن پژوهش ها به منظور بهره گيري از نتايج و يافته هاي پژوهشي در برنامه ريزي هاي فرهنگي و هنري در سطوح مختلف منطقه اي و ملي و ارتقاء اصلاح فرهنگ عمومي.

بخشهاي مرتبط با رشته علمي كارآموز

ارتقاي اثر بخشي مطالعات مهندسي ارزش با استفاده از مديريت ريسك

كارائي و اثربخشي در كنار مديريت و حسابرسي داخلي در سازمان

چكيده

هر يك از قسمتهاي يك سازمان در جهت اثربخشي و كارائي نياز به ويژگيهائي در محيط فعاليت خود دارد. تعاملات و روابط حرفه‌اي حسابرسان داخلي، به عنوان يكي از قسمتهاي مهم سازمان، با ساير مديران، عامل مهمي در جهت نيل به اهداف حسابرسي داخلي و در مرحله بعد بهره مند شدن سازمان از آن است. حسابرسان داخلي و مديران قسمتهاي مختلف سازمان بايد به دقت از وظائف و كاركردها و منافع متقابل همديگرآگاهي داشته باشند. حسابرسان داخلي بايد منطبق با استانداردهاي حرفه‌ عمل كرده و همواره در حفظ استقلال نسبي و بي‌طرفي خود بكوشند. محدوده فعاليتها ، روشها و وظايف حسابرسي داخلي در سازمان و چگونگي گزارشگري آن بايد به روشني مشخص بوده و افراد و گروههاي ذيصلاح دائما عملكرد حسابرسي داخلي را مورد ارزيابي قرار دهند. مديران سازمان نيز بايد از نتايج فعاليتهاي حسابرسي داخلي در جهت بهبود سازمان و اصلاح عملكردها استفاده كنند.

مقدمه
حسابرسي داخلي يكي از اركان سازمانهاي امروزي است و شناخت متقابل كاركردها و نيازهاي كاركنان حسابرسي داخلي و مديران سطوح مختلف سازمان از يكديگر سازمان را در رسيدن به اهدافش ياري مي كند. بسياري از مديران هنوز به حسابرسي داخلي به صورت سنتي نگاه كرده و اطمينان چنداني به نقش و اهميت آن در سازمان ندارند در حالي كه تحولات زيادي در كاركردها و نقش سازماني حسابرسي داخلي به وجود آمده است. حسابرسي داخلي نيز مانند ساير بخشهاي سازمان بايد در جهت اهداف سازمان بطور مؤثر عمل كرده و به ايجاد ارزش افزوده در سازمان كمك كند. در اين مقاله سعي شده كاركردهاي حسابرسي داخلي و نقاط تماس آن با ساير قسمتهاي سازمان توضيح داده شود.
حسابرسي داخلي در سازمان
در دهه هاي اخير تعاريف فراوان و گوناگوني توسط مراجع و صاحبنظران امور مالي و حسابداري در مورد حسابرسي داخلي ارائه شده است و سرانجام انجمن حسابرسان داخلي آمريكا در ژوئن 1999 در هيأت مديره انجمن به اتفاق آرا تعريف جديدي از حسابرسي داخلي به شرح زير ارائه كرده است:
‹‹حسابرسي داخلي فعاليتي مشاوره‌‌اي ، اطمينان آور ، مستقل و بي طرفانه است كه به منظور افزودن ارزش و بهسازي عمليات سازمان طراحي مي‌شود . هدف آن كمك به سازمان براي نيل به اهداف خود از طريق ارزيابي و بهسازي كارآيي فرايندهاي مديريت خطر، كنترل و نظارت سازماني، با رويكردي منظم و منضبط است .››
متأسفانه بيشتر سازمانها وظيفة اصلي حسابرسي داخلي را بررسي كفايت كنترل هاي داخلي و قابليت اتكاي اطلاعات صورتهاي مالي تعيين كرده اند. اما در حال حاضر همان طور كه از اين تعريف برمي‌آيد دامنة فعاليتهاي حسابرسي داخلي به مراتب بيش از پيش گسترش يافته است آنها به بررسي كارايي عمليات، قابليت اتكاي فناوري اطلاعات، اثر بخشي و كارايي معاملات تجاري داخل و خارج از كشور، كمك به بهبود فرايندها و عمليات شركت و نظارت بر رضايت مشتريان مي‌پردازند. اين وظيفه جديد در كنار همان كاركرد قديمي يعني جست جو و كشف تقلب، صورت مي‌گيرد. به عبارتي ديگر، دامنة فعاليت آنها به مراتب از فضاي كنترل مالي و نقش مباشرتي سنتي فراتر رفته است. از اين زمان حسابرسان داخلي هم موقعيت موجود را درك كرده و تصميم گرفتند از نقش حمايتي خود فراتر رفته و نقش پوياتر و اساسي‌تري در ساختار مديريت داشته باشند و خدمات متنوعي را ارائه دهند. مديريت نيز به گسترش خدمات ارائه شده از سوي آنها واكنش خوبي نشان داد و حسابرسان داخلي نقش و اهميت بيشتري در بهبود عمليات سازمان پيدا كردند. اين نقش نوين نيز براي مديريت به مراتب ارزشمند تر بود زيرا توصيه حسابرسان داخلي غالباً مفيدتر از توصيه‌هايي بود كه نوعاً از طرف حسابرسان مستقل ارائه مي گرديد و مهمتر آنكه يافته ها در داخل سازمان باقي مانده و منتشر نمي‌شود.
به طور كلي حسابرسي داخلي طراحي و اثر بخشي سيستم كنترل را ارزيابي مي‌كند. يك سيستم كنترل داخلي كه از طراحي خوب برخوردار باشد اطمينان مي دهد، كه اهداف سازمان با هزينه هاي معقولي انجام خواهد شد . منظور از سيستم كنترلي كارا سيستمي است كه آنچه در هر مرحله طراحي مد نظر بوده به انجام برساند .
اداره كنندگان واحد تجاري كه از خدمات حسابرسي داخلي بهره‌مند مي شوند‌، هيئت مديره و مديران اجرائي واحد تجاري هستند. ارائه اطلاعات مربوط به كفايت و كارآيي نظام كنترل هاي داخلي و كيفيت عملكرد واحد تجاري به مديريت ، از مسئوليتهاي حسابرسان داخلي است. اطلاعاتي كه به هر يك از حوزه‌هاي مديريت و مديران ارائه مي‌شود، ممكن است با توجه به نيازها و خواسته‌هاي آنان، از لحاظ شكل و جزئيات متفاوت باشد. حسابرسي داخلي با بررسي و ارزيابي عملكرد واحدها و بخشهاي تابعه نسبت به عملكرد مناسب مديران واحدها در جهت منافع سازمان، اطمينان مي‌دهد. دامنة فعاليتهايِ وسيع و جامعِ حسابرسي داخلي، بررسي ادواري و ضمني سازمان توسط حسابرسي‌داخلي و استقرار حسابرسي‌داخلي در داخل سازمان، حسابرسي داخلي را مرجعي مناسب و صاحب صلاحيت براي كنترل و ارزيابي تصميم گيريهاي مديران ساخته است. برقراري و پياده سازي حسابرسي‌داخلي نقطه‌اي براي شروع يك سيستم مديريت پيشرفته است و به تبع آن برقراري يك نگرش مناسب براي حسابرسي‌داخلي يكي از مهمترين اقدامات است. براي دستيابي به اهداف حسابرسي داخلي نيز بايد سطح بالايي از عملكرد و اثربخشي در حسابرسي‌ داخلي وجود داشته باشد.

حسابرسي داخلي و حسابداري مديريت
به دليل ويژگيهاي كاري و عملياتي حسابرسي داخلي و حسابداري مديريت داراي نقاط مشترك فراواني هستند. حسابرسي داخلي نوين به دليل مهارت حسابرسانش، ارائه پيشنهاد براي همه جنبه‌هاي سازمان، اختيارات و استقلال تاريخي‌اش در موقعيت خوبي براي ايجاد مشاركتي سازنده با ساير قسمتهاي سازمان، قرار گرفته است. وسعت آموزشها، حسابرسان را قادر به درك فرايندهاي تجاري و توليد و مشاركت در امر بهبود آن كرده و اختيار حسابرسي براي كمك به سازمان در جهت نگهداري و بهبود مستمر محيط كنترلي موجب ايجاد فرصتي براي حسابرسي داخلي در ايفاي نقش فعال براي بهبود سازمانها شده است. حسابرسي داخلي دائماً نسبت به علائم هشدار دهنده ساختار هزينه يابي و مراكز هزينه از طريق رسيدگي به آنها حساسيت نشان مي‌دهد و از اين طريق آشكارا در استفاده بهينه از منابع و كارايي سازمان مشاركت مي‌كند. حسابرسان داخلي مي بايست بر تمامي مراحل پياده‌سازي و استفاده از سيستم هاي هزينه‌يابي نظارت كنند. آنها ‌مي‌بايست از همان مراحل ابتدائي پياده سازي سيستم ها و در جلسات طراحي محصول، جلسات مهندسي توليد و جلسات برنامه‌ريزي و كنترل توليد شركت كنند. علاوه بر اين، حسابرسان داخلي با رديابي شاخصهاي ضايعات ، ارزيابي اثربخشي و كارايي، حسابرسي عملياتي را گسترش مي دهند و به طور كلي به‌عنوان يك ارزياب مستقل، حسابرسان مي‌توانند مشاهده كنند، درخواست نمايند و فرصتهاي حذف اتلاف و ساده سازي عمليات را بشناسانند.
حسابرسان داخلي محركي براي پذيرش سيستم هاي جديد توسط مديران بوده و در پياده سازي موفقيت‌آميز و نگهداري مؤثر سيستم هاي اطلاعاتي نقش دارند و نياز به تغييرات سيستم هاي اطلاعاتي را تشخيص مي‌دهند.
بنابراين، برخي اطلاعات به دست آمده در طول حسابرسي داخلي ممكن است مورد استفاده مراجع و نهاده هاي بررسي كننده اي چون ارائه كنندگان خدمات مشاوره مديريت و حسابداران مديريت (وبالعكس) قرار گيرد كه در جست جوي راهكارهايي براي بهبود عملكرد سازمان هستند.
از سوي ديگر، بسياري از نوشتارهاي مربوط به مضامين مديريت در 30 سال گذشته در بارة مفهوم كنترل بحث كرده اند. بزرگان و نظريه پردازان علم مديريت همگي به شكلها و تعاريف متفاوت كنترل را به عنوان يكي از وظايف مديريت شناسايي كرده‌اندو مدتها است كه مديران سازمان موفق دريافته‌اند كه كنترل بدون جانبداري و اغماض مكمل سازماندهي و هدايت بوده و مي‌تواند عملكردها را سنجش، ارزيابي و اصلاح كند و از انجام كامل برنامه ها اطمينان دهد. در سازمانهاي كشورمان كنترل مؤثر و بدون جانبداري حلقه گم شده در فعاليتهاي اجرائي مديران است و اثربخشي عملكردها را با چالش جدي روبه رو ساخته است و از آنجا كه حسابرسي داخلي نقش مهمي در فرايند كنترل ايفا مي كند توجه و استفاده بهينه از توانائي و قابليتهاي حسابرسي داخلي مزاياي فراواني براي مديران دارد.
آنچه كه مديران بايد از آن آگاهي داشته باشند اين است كه حسابرسي داخلي با داشتن چهار شرط كلي اثر بخش خواهد بود كه اين شروط عبارتند از: 1) برطرف كردن نيازهاي ذينفعان، 2)دستيابي به ظرفيتهاي بهترين سطح(كلاس)، 3) به كارگيري استانداردهاي حرفه‌اي قابل اجرا، 4) اندازه‌گيري نتايج. البته اين شروط بسيار كلي در نظر گرفته شده اند. رويكرد حسابرسي داخلي بايد اصولي , منطقي و شامل روشهاي كنترل و بررسي نهايي كار باشد. حسابرس داخلي بايد شواهد و مدارك كافي را براي همه نتيجه گيريها و قضاوتهاي خود به دست آورد.


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت و دانلود

مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
kar-ens-87_635698_3189.zip189.8k





آخرین محصولات فروشگاه

همه اقدام پژوهی ها
آپلود عکس

تصویر ثابت